Yhdistys

Rovaniemen Käyttökoirat ry (RKK) on vuonna 1974 perustettu koiraharrastusseura, jonka jäsenmäärä on noin 250. Eri koiraharrastuslajien toimintaa organisoivat jaostot, joihin valikoituu vuosittain aktiivisia jäseniä. Yhdistyksen säännöt voi lukea täältä. Katsaus yli 40-vuotiaan yhdistyksen historiaan löytyy täältä

Seura toimii talkoovoimin, joten aktiivisia jäseniä tarvitaan mm. tapahtumapäivien läpivientiin, kerhon tilojen ja välineiden ylläpitoon, koulutusohjaajiksi, vastaaviksi koetoimijoiksi jne. Aktiiviset jäsenet tekevät erittäin tärkeää vapaaehtoista työtä yhdistyksen elinvoiman ylläpitäjinä. Jotta mahdollisimman moni saataisiin mukaan mahdollistamaan kerhon kaikenlainen toiminta — sekä itselleen että kanssajäsenilleen — on talkoiluun osallistumien ja jokaisen työpanos erittäin tärkeä. Sen tarkoituksena on osallistaa jäsenet mukaan yhteiseen harrastukseen, samalla tarjoten kontakteja ja osaamista lajirajojen yli.

Kesäkentät ja hallitilat sekä lajin- ja asianmukaiset esteet ja välineet mahdollistavat monipuolisen harrastamisen koirien kanssa ympäri vuoden. Jäsenedut ja harrastusmahdollisuudet avautuvat maksamalla kalenterivuotta koskeva jäsenmaksu (+ liittymismaksu), sekä harrastemaksu omien harjoittelukertojen mukaan (joko 1 v, 6 kk, 3 kk tai 1kk kerrallaan tai kertamaksuna). Jäsenyyden voimaantulon jälkeen pääsee kirjautumaan foorumille, ilmoittautumaan koulutuksiin sekä varaamaan tiloja omatoimista harjoittelua varten.

Jäseneksi liitytään jäsenhakemuslomakkeen kautta. Omia jäsentietoja pääsee tarkastelemaan ja päivittämään nettisivujen jäsensivuilla. Rovaniemen käyttökoirien jäsenenä pääsee kirjautumaan foorumille, joka on kerhon virallinen tiedostuskanava jäsenistölleen. Foorumin "Jäsenten infopalstalla" on jäsenille tarkoitettuja ohjeita ja tiedotteita. Jäsenenä pääsee mukaan myös yhdistyksen facebook-ryhmään.

RKK haluaa palkita vuosittain aktiivisia ja menestyneitä jäseniään. Kiertopalkinnot ja pistelaskusäännöt löytyvät täältä.

Tuet seuran toimintaa tilaamalla Ullmax-tuotteet bannerin kautta. Jos banneri ei toimi klikkaa tästä.