Ohjattu harjoittelu

Ohjattuun harjoitteluun osallistuminen edellyttää voimassa olevaa jäsenyyttä ja maksetun harrastemaksun.

Vakituisesti pyörivät harjoitteluryhmät muodostetaan puolivuosittain keväällä ja syksyllä. Hakijoita lajin kuin lajin viikoittaisiin vakiryhmiin on aina enemmän kuin ryhmäpaikkoja on jaossa. Ryhmiin etusijalla ovat RKK:n koulutusohjaajat, hallitakaajat ja tämän jälkeen muut jäsenet talkoopisteiden mukaisessa järjestyksessä. Agilityryhmiin etusija on RKK:n (Ragit) lisenssinhaltijoilla.

Ohjattuihin harjoituksiin on mahdollista osallistua vierailijana tietylle harjoituskerralle, mikäli ryhmässä on tilaa, sopimalla asiasta koulutusohjaajan kanssa erikseen.

Toisinaan tarjolla on myös kurssimuotoista koulutusta. Alkavista kursseista ja ilmoittautumisajoista tulee tietoa foorumille kohtaan Tiedotuksia, vain rekisteröityneille jäsenille näkyviin osioihin ”Kilpailut ja koulutukset” tai lajien omiin ketjuihin "Agility"/"Muut lajit". Myös facebookissa, instagramissa ja nettisivujen etusivulla on ilmoituksia.

Lisäksi toisinaan on tarjolla yksittäisiä ohjattuja harjoituskertoja, teematreenejä, kokeisin valmistavia ohjattuja kertoja jne., joista ilmoitetaan erikseen em. kanavissa.

Lajit

Rovaniemen Käyttökoirien tarjoama harrastuslajivalikoima on erityisen laaja. Se tarkoittaa sitä, että jäsenenä on mahdollista päästä kokeilemaan monenlaisia harrastusmuotoja eri vuodenaikoina. Vakituisesti viikoittain järjestettäviä ryhmätreenejä on ollut lähinnä agilitysta, tokosta ja rally-tokosta, mutta myös vepe, näto, hoopers ja nosework ovat vetäneet puoleensa aktiivisia harrastajia. Alta tai sivussa olevista linkeistä pääset tutustumaan eri lajeihin.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.