RaKKi-areena

Harjoittelupaikat

RKK:n harjoitusalueet sijaitsevat RaKKi-areenalla, osoitteessa Suopunki 2, 96440 Rovaniemi.

Käytössä on puolilämmin halli, jonka koko on yhteensä 25x60m. Halli on jaettu kahteen kenttään (A ja B) kevyillä siirrettävillä tilanjakajilla. Hallissa on keinonurmi.

Kesällä käytössä on myös hallin piha-alueella olevat ulkokentät.

RaKKi-areenalla on käytössä bajamaja. Vesipistettä ei ole.

Yleistä harjoittelusta

Rovaniemen käyttökoirien harjoittelupaikkojen ja -välineiden (omatoiminen ja/tai ohjattu) käyttö edellyttää voimassa olevaa jäsenyyttä sekä harrastemaksun maksamista! Ohjeet maksuasioiden hoitamiseksi löytyvät foorumilta.

Maksujen suorittamisen jälkeen jäsenet voivat varata vapaana olevia aikoja harjoitushallille ja -kentille netissä olevan varauskalenterin kautta (vaatii rekisteröitymisen, ohjeet kalenterin käyttöön foorumilla Jäsenten infopalstalla). RKK:n järjestämät yleiset tapahtumat ja vierailevien kouluttajien kurssit menevät varauksissa muiden edelle.

Ainoastaan yhdistyksen jäsenellä on siis mahdollisuus varata kenttää tai hallia suoraan kalenterista. Varauksen tehnyt jäsen vastaa siitä, että välineitä ja tiloja käytetään ohjeistuksen ja hyvien tapojen mukaisesti.

RKK:n harjoitusalueiden säännöt

YLEISTÄ
- Huolehdi, että koirasi on rokotettu Suomen Kennelliiton ohjeistuksen mukaisesti. Sairaan koiran kanssa treenaaminen on kielletty ja erityisesti tarttuvien tautien suhteen on noudatettava riittävää toipumisaikaa.
- Pidä koirasi kytkettynä koko treenien ajan (esim. pitkä liinahihna), jos koirasi käyttäytyy huonosti muita koiria tai ihmisiä kohtaan. Kukin on aina itse vastuussa koiransa tekemisistä.
- Juoksuaikaisen nartun kanssa on sallittua käydä hallissa ja -kentällä kunhan käyttää juoksusuojaa koko kentällä/hallissa olemisen ajan. Juoksuaikaisten narttujen treenaamista voidaan toisinaan rajoittaa esimerkiksi tapahtumien edellä tarvittaessa.
- Ensisijainen pysäköintialue on Suopungilla pikkukenttä ennen puomia. RaKKi-areenan pihalle voi kuitenkin ajaa autolla oman vuoronsa aluksi, huomioiden kentällä käynnissä olevat muut tapahtumat. Kelirikon aikaan autolla ajamista piha-alueella tulee kuitenkin välttää, ettei kentän pinta mene huonoon kuntoon.
- Tule halliin/kentälle vasta, kun oma/ oman ryhmäsi varaus alkaa. Sisäänkäynti A- ja B-ovien kautta.
- Poistuthan hallista ajoissa omalla vuorollasi ennen seuraavan varauksen alkua. Poistuminen päätyovista.
- Illan viimeisen vuoron käyttäjän vastuulla on huolehtia siitä, että valot on sammutettu ja kaikki hallin neljä ovea tulevat lukituksi.
- Illan viimeisen vuoron käyttäjä laittaa myös puomin kiinni. Puomia ei lukita, mutta se tulee nostaa paikoilleen. Päivällä puomia ei tarvitse pitää kiinni.

SIISTEYS
- Noudata korona-ajan yleisiä ohjeita ja rajoituksia
- Ulkoiluta koira aina ennen halliin tuloa, mutta pidä hallin/kenttien ympäristö siistinä. Älä pissata koiraasi RaKKi-areenan piha-alueelle, vaan esim. lenkkipoluilla. Kerää koirasi jätökset talteen katu- ja hallialueen välittömästä läheisyydestä. Hallin A ja B ovien välillä on jäteastia, ja lenkkipolun varressa jätesäkki sekä lapio.
- RaKKi-areenalla on käytössä sotkusakko 10€, ohjeet maksamiseen hallin seinällä ja foorumilla maksuohjeissa. Puhdista heti, jos koirasi tekee tarpeet halliin, kentälle tai esteisiin. Pesuaineet löytyvät sankosta hallin/kentän laidalta tai kesällä kontista. Vie isommat ja haisevat jätteet ulkona olevaan jäteastiaan. Pienempi jäteastia löytyy kanttiinin luota. Pihalla olevalla lapiolla voit poistaa sotkeentuneen kivituhkan. Jälkien siivoaminen ei poista maksuvelvollisuutta.
- Jäteastian tyhjennystarpeesta voit ilmoittaa: info.rkkry@gmail.com / Kimmo Suopajärvi
- Hallilla on muutamia kerhon häkkejä laidalla, joita voit käyttää halutessasi. Oman alustan käyttöä häkeissä suositellaan. Puhdistathan häkin käytön jälkeen.
- Mikäli tuot mukanasi oman häkin, viethän sen myös pois mukanasi. Hallissa ei säilytetä omaa omaisuutta.
- Siivoa omat jälkesi ja ota omat tavarat mukaan lähtiessäsi!
- Huolehdi myös käyttämäsi välineet takaisin paikoilleen säilytystiloihin.
- Perjantaisin päivän viimeinen agivaraaja siivoaa esteet A kentältä reunoille ja sunnuntaisin päivän viimeinen agivaraaja siivoaa esteet B kentän reunoille.

HARRASTAMINEN
- Halli on talvisin viileä, joten koiran (ja ohjaajan) alkulämmittely ja loppujäähdyttely on erittäin tärkeää. Muista myös itsellesi tarpeeksi vaatetta mukaan, koiralla on hyvä olla tarvittaessa myös takki.
- Hallilla ei ole vesipistettä, joten varaa koirallesi (ja itsellesi) tarpeeksi vettä mukaan.
- Kerhon häkkien lisäksi kulkuovien puoleisella pitkällä sivulla on myös muutamia seinäkoukkuja, joihin voit kytkeä koiran odottamaan tarvittaessa.
- Varaudu esittämään kuitti maksetusta harrastemaksusta koulutusohjaajalle ennen harjoituksiin tai tapahtumiin osallistumista aina harrastekauden vaihduttua
- Ilmoita koulutusohjaajallesi hyvissä ajoin, mikäli et pääse paikalle ohjattuihin treeneihin. Perumisesta tulee ilmoittaa viimeistään edelliseen iltaan mennessä. Ryhmäpaikan menettää, kun on ilmoittamatta pois kaksi kertaa.

Anna kaikille treenirauha. Huolehdi oman koirasi tauko- ja äänikäytöksestä. Jatkuvasti haukkuvaa koiraa suositellaan pidettäväksi autossa sää huomioiden!
ILOISIA TREENEJÄ!

RKK:n hallitus varaa oikeuden päivittää sääntöjä tarvittaessa

Vaihtoehtoisesti sotkusakon voi maksaa yhdistyksen tilille Danske Bank FI58 8000 1701 4145 43, viite 8086.