Kevään 2024 agilitykurssit

Aika: 13.5.2024

Rovaniemen Käyttökoirien kurssit touko-kesäkuussa 2024

Rovaniemen Käyttökoirat järjestää touko-kesäkuussa kaksi agilitykurssia:

Agilityn alkeiskurssi

Alkeiskurssi järjestetään 16.5. alkaen torstaisin klo. 18.45-19.45 ulkokentällä osoitteessa Suopunki 2. Kurssi sisältää 6 kurssikertaa. Kurssin vetäjinä toimivat Seija Matero ja Camilla Andersson. Kurssille otetaan 6 koirakkoa.

Alkeiskurssilla harjoitellaan agilityn alkeistaitoja sekä lajin harrastamiseen liittyviä pohjataitoja erilaisten temppujen muodossa. Kurssi sopii kaikille yli 12 kk täyttäneille koirille eikä aiempaa osaamista lajista edellytetä. Kurssille osallistuvan koiran tulee kuitenkin olla omistajansa hallittavissa ja pystyä keskittymään harjoitteluun ulkokentällä muiden koirien ja ihmisten läsnäollessa. Kurssille osallistuva koira ei saa olla aggressiivinen toisia koiria tai ihmisiä kohtaan. Tarpeen vaatiessa kurssi voidaan keskeyttää koirakon osalta, mikäli koira käyttäytyy uhkaavasti muita kohtaan tai karkailee toistuvasti ohjaajaltaan.

Kurssin hinta on Rovaniemen Käyttökoirien harrastemaksun maksaneille jäsenille ilmainen, ilman harrastemaksua jäsenille 60€ ja ei-jäsenelle 90€.

Linkki ilmoittautumiseen agilityn alkeiskurssille.

Lähtötilanteet haltuun -agilityn teemakurssi

Kurssi sisältää kolme kurssikertaa tiistaisin 14.5./21.5./28.5. klo. 20.00-21.00 hallissa A-kentällä osoitteessa Suopunki 2. Kurssin vetäjänä toimii Camilla Andersson. Kurssille otetaan 5 koirakkoa.

Kurssilla harjoitellaan agilitykilpailuiden lähtötilannetta erilaisin harjoituksin, mm. kentälle tuloa, lähdössä odottamista, liikehäiriöitä yms. Kurssille osallistuvan koiran tulee olla omistajansa hallittavissa ja pystyä keskittymään harjoitteluun muiden koirien ja ihmisten läsnäollessa.

Kurssin hinta on Rovaniemen Käyttökoirien harrastemaksun maksaneille jäsenille ilmainen, ilman harrastemaksua jäsenille 30€ ja ei-jäsenelle 45€.

Linkki ilmoittautumiseen Lähtötilanteet haltuun -kurssille.