Yleistä harjoittelusta

Rovaniemen käyttökoirien harjoittelupaikkojen ja -välineiden (omatoiminen ja/tai ohjattu) käyttö edellyttää voimassa olevaa jäsenyyttä sekä harrastemaksun maksamista! Ohjeet maksuasioiden hoitamiseksi löytyvät foorumilta.

Maksujen suorittamisen jälkeen jäsenet voivat varata vapaana olevia aikoja harjoitushalleille sekä kesäharjoittelukentille netissä olevan varauskalenterin kautta (vaatii rekisteröitymisen, ohjeet kalenterin käyttöön foorumilla ”Jäsenten infopalstalla”). RKK:n järjestämät yleiset tapahtumat ja vierailevien kouluttajien kurssit menevät varauksissa muiden edelle.

Ohjattu harjoittelu

Ohjattuun harjoitteluun osallistuminen edellyttää voimassa olevaa jäsenyyttä ja maksetun harrastemaksun.

Lisäksi tulee olla kerättynä talkoopisteitä. Ensimmäisenä jäsenyysvuotena voi osallistua ohjattuun harjoitteluun jo ennen kuin vaadittavat taloopisteet on hankittuna. Seuraavaa jäsenyysvuotta varten talkoopisteet tulee olla hankittuna ennakkoon ennen ohjatuille vuoroille osallistumista.

Enintään kymmenen kertaa kokoontuvalle kurssille osallistuminen ei kuluta talkoopisteitä. Kerätyt talkoopisteet kuitenkin edesauttavat kurssille pääsyä, sillä ryhmiin ja kursseille osallistumisessa sovelletaan etusijakäytäntöä, mikäli hakijoita on enemmän kuin vapaita paikkoja. Etusijakäytäntö on luettavissa foorumilla ”Jäsenten infopalstalla”.

Ohjattuihin harjoituksiin on mahdollista osallistua vierailijana tietylle harjoituskerralle, mikäli ryhmässä on tilaa, sopimalla asiasta koulutusohjaajan kanssa erikseen.

Alkavista kursseista ja ilmoittautumisajoista tulee tietoa foorumille kohtaan Tiedotuksia, sekä vain rekisteröityneille jäsenille näkyviin osioihin ”Kilpailut ja koulutukset” tai lajien omiin ketjuihin (Agility, Muut lajit). Yleensä harjoitteluryhmät muodostetaan erikseen hallikaudelle ja ulkokaudelle, eli noin toukokuun ja syyskuun alussa aloitetaan harjoittelu uusilla ryhmäkokoonpanoilla.

RKK:n harjoitusalueiden säännöt

• Koirasi tulee olla rokotettu Suomen Kennelliiton ohjeistuksen mukaisesti
  • Aina harrastekauden vaihduttua, varaudu esittämään kuitti maksetusta harrastemaksusta koulutusohjaajalle
  • Pidä hallien/kenttien ympäristö siistinä. Älä pissata koiraasi Pahtajan hallien piha-alueelle, vaan mene tien toiselle puolelle lenkkipolun suuntaan. Kerää koirasi jätökset talteen myös Pahtajan kuntopolun välittömästä läheisyydestä.
  • Juoksuaikaisen nartun kanssa on sallittua käydä agilityhallissa ja -kentällä kunhan käyttää juoksusuojaa koko kentällä/hallissa olemisen ajan.
  • Jätä ulkokengät hallin oven viereen niille varatulle paikalle. Myös koirasi tassut olisi hyvä pyyhkiä ennen keinonurmelle tuloa.
  • Puhdista heti, jos koirasi tekee tarpeet halliin tai esteisiin. Pesuaineet löytyvät sankosta hallin laidalta ja kesäkaudella myös agilitykentällä olevasta kontista.
  • Siivoa omat jälkesi ja ota omat tavarat mukaan lähtiessäsi!
  • Peru kalenterivaraus mahdollisimman pian jos oletkin estynyt käyttämästä sitä
  • Ilmoita koulutusohjaajallesi hyvissä ajoin, mikäli et pääse paikalle ohjattuihin treeneihin
  • Tule halliin/kentälle vasta, kun oma/ oman ryhmäsi varaus alkaa
  • Jos koirasi käyttäytyy huonosti muita koiria tai ihmisiä kohtaan, pidä koirasi kytkettynä koko treenien ajan (esim. pitkä liinahihna). Kukin on aina itse vastuussa koiransa tekemisistä.
  • Jos olet päivän viimeinen käyttäjä, huoehdi, että hallista on valot sammutettu ja ovi lukittu. Kentillä viimeisenä harjoitteleva huolehtii käyttämänsä välineet säilytystilaan ja lukitsee sen.
  • RKK:n järjestämät yleiset tapahtumat, kuten vierailevien kouluttajien kurssit, menevät harjoitusvuorojen edelle.
  • RKK:n hallitus varaa oikeuden muuttaa näitä sääntöjä tarvittaessa
  • Jos olet maksanut kuukauden harrastemaksun, etkä voi jostain syystä harjoitella kyseisenä kuukautena, on sinun mahdollista siirtää maksu toiselle kuukaudelle/maksu palautetaan. Asiasta on ilmoitettava viipymättä RKK:n rahastonhoitajalle. Hallitus käsittelee palautukset/siirrot tapauskohtaisesti.
  • Vapaita vuoroja voi varata kalenterista 1 tunti per henkilö. Jokaisella jäsenellä voi olla kerrallaan yksi voimassa oleva varaus. Varaus pitää tehdä kalenteriin sellaisella nimellä, että varaaja on siitä tunnistettavissa.
  • Ryhmäharkoille voi varata pidemmän ajan varaamalla sen osissa osallistujien kesken. Esim. klo 10-11 Onneli, 11-11:30 Anneli.

Harjoittelupaikat

Jäsenet voivat varata vapaita harjoitusvuoroja kaikille harjoittelupaikoille maksettuaan harrastemaksun.

Pahtajan hallit osoitteessa Pahtajakuja, 96400 Rovaniemi ovat keinonurmipohjaiset ja molemmissa on käytössä wc-tilat. Agilityhalli on n. 400 neliömetriä (20 m x 20 m) ja tokohalli on vähän pienempi.

Ounasvaaran hiihtostadionilla osoitteessa Taljatie, 96600 Rovaniemi sijaitseva keinonurmipohjainen kenttä on ensisijaisesti agilitykäyttöön.

Ounasrinteellä osoitteessa Suopunki, 96440 Rovaniemi (n. 250 m Matkajängäntien risteyksestä, tien oikealla puolella) sijaitseva hiekkapohjainen kenttä on varattuna muiden lajien käyttöön.